Treść strony
Deklaracja dostępności
Bank Spółdzielczy w Zwoleniu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze.
Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej Banku Spółdzielczego w Zwoleniu.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z wytycznymi W3C WCAG 2.2 z powodu niezgodności wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z wytycznymi
Wśród opublikowanych grafik 230 zdjęć nie posiada opisu alternatywnego lub opis jest jednowyrazowy.
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie oświadczenia przedstawionego przez extranet Joanna Paździerska, która zadeklarowała zgodność z wytycznymi W3C WCAG 2.2. Wykonawca przedstawił stosowne oświadczenie.
Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje
Plany likwidacji błędów dostępności cyfrowej
Zdjęcia nie posiadające opisu alternatywnego lub posiadające opis jednowyrazowy będą sukcesywnie uzupełniane.
Skróty klawiszowe
Na niniejszej stronie internetowej dostępne są następujące skróty klawiszowe umożliwiające nawigację bez potrzeby używania urządzeń wskazujących (np. myszki):
- 0 - wywołanie podstrony zawierającej niniejszą "Deklarację dostępności",
- 1 - wywołanie strony głównej,
- 2 - przejście do menu głównego,
- 3 - przejście do treści strony,
- 4 - wywołanie podstrony z mapą strony,
- 5 - przejście do wyszukiwarki,
- 6 - przejście do ułatwienia dostępności,
- 8 - wywołanie strony w wersji graficznej.
Sposób użycia klawiszy dostępu jest zależny od posiadanego systemu operacyjnego:
- Windows
- Mozilla Firefox: Shift + Alt + litera/cyfra
- Opera: Alt + litera/cyfra (wymagany stosowny dodatek np. Accesskey Shortcuts)
- Edge / Internet Explorer: Alt + litera/cyfra a następnie Enter
- Google Chrome/Brave: Alt + litera/cyfra
- Linux
- Mozilla Firefox: Shift + Alt + litera/cyfra
- Opera: Alt + litera/cyfra (wymagany stosowny dodatek np. Accesskey Shortcuts)
- Google Chrome/Brave: Alt + litera/cyfra
- macOS
- Safari: Ctrl + litera/cyfra
- Mozilla Firefox: Shift + Ctrl + litera/cyfra
- Opera: Ctrl + Alt + litera/cyfra (wymagany stosowny dodatek np. Accesskey Shortcuts)
- Internet Explorer: Alt + litera/cyfra a następnie Enter
- Google Chrome/Brave: Ctrl + Option + litera/cyfra
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do: Administrator Systemu Informatycznego - mejlowo asi@bs-zwolen.com.pl lub telefonicznie +48 509 155 077.
Obsługa skarg związanych z dostępnością cyfrową
Jeżeli masz zastrzeżenia do dostępności cyfrowej tej strony lub aplikacji mobilnej Banku albo ich poszczególnych elementów, możesz je zgłosić do Administratora Systemu Informatycznego na adres e-mail: asi@bs-zwolen.com.pl lub na numer telefonu +48 509 155 077.
Żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa może złożyć każdy. Pamiętaj jednak, że żądanie takie powinno zawierać:
- Twoje imię i nazwisko,
- Twoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść, a w przypadku aplikacji mobilnej element który ma być dostępny cyfrowo,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania. Poinformujemy Cię jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki. Podamy nowy termin (nie dłuższy niż 2 miesiące), do którego zapewnimy dostępność cyfrową w zakresie wskazanym w Twoim żądaniu. Jeśli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej zgodnie z Twoim żądaniem, niezwłocznie Cię o tym poinformujemy i wskażemy alternatywny sposób dostępu.
Jeżeli będziesz niezadowolony z zaproponowanych przez nas rozwiązań, możesz złożyć skargę do Prezesa Zarządu Banku:
- w dowolnej placówce banku (pisemnie lub ustnie do protokołu);
- telefonicznie w formie ustnej na numer telefonu dowolnej placówki banku,
- listownie na adres dowolnej placówki Banku, albo na adres do doręczeń elektronicznych: AE:PL-49004-70506-FJJVJ-17,
- wysyłając e-mail na adres: bank@bs-zwolen.com.pl.
Adresy i numery telefonów placówek Banku znajdziesz na naszej stronie internetowej https://www.bszwolen.pl w sekcji Kontakt w zakładce "dane teleadresowe naszych placówek".
Zasady składania skarg na dostępność znajdziesz na naszej stronie internetowej https://www.bszwolen.pl w sekcji Kontakt w zakładce "skargi na dostępność".
Pozostałe informacje
Aplikacje mobilne
Bank Spółdzielczy w Zwoleniu we współpracy z bankiem zrzeszającym - SGB Bank S.A., oferuje aplikację mobilną SGB Mobile (sprawdź szczegóły). Aplikacja mobilna jest częściowo zgodna z wytycznymi wskazanymi w ustawie z dnia 26 kwietnia 2024 roku o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze/wytycznymi WCAG 2.2.
Kod |
Nazwa |
Poziom |
---|---|---|
1.3.1 |
Informacje i relacje - Informacje, struktura oraz relacje między treściami przekazywane poprzez prezentację mogą być odczytane przez program komputerowy lub istnieją w postaci tekstu. |
A |
1.3.2 |
Znacząca kolejność - Jeśli kolejność, w jakiej przedstawiona jest treść, ma znaczenie dla zrozumienia treści — prawidłowa kolejność odczytu musi być określona programowo. |
A |
1.3.3 |
Cechy sensoryczne - Instrukcje co do zrozumienia i operowania treścią nie opierają się wyłącznie na właściwościach zmysłowych, takich jak: kształt, rozmiar, wzrokowa lokalizacja, orientacja w przestrzeni lub dźwięk |
A |
1.3.5 |
Określanie celu danych wejściowych - Cel każdego pola zbierającego informacje o użytkowniku może być programowo określony gdy:
|
AA |
1.4.1 |
Użycie koloru - Kolor nie jest wykorzystywany jako jedyny wizualny sposób przekazywania informacji, wskazywania czynności do wykonania lub oczekiwania na odpowiedź, czy też wyróżniania elementów wizualnych. |
A |
1.4.3 |
Kontrast (minimalny) - Wizualna prezentacja tekstu lub obrazu tekstu posiada współczynnik kontrastu wynoszący przynajmniej 4.5:1 |
AA |
1.4.5 |
Obrazy tekstu - Jeśli wykorzystywane technologie mogą przedstawiać treść wizualnie, do przekazywania informacji wykorzystuje się tekst , a nie obraz tekstu |
AA |
1.4.11 |
Kontrast elementów nietekstowych - Wizualna prezentacja następujących elementów ma współczynnik kontrastu co najmniej 3:1 względem sąsiednich kolorów |
AA |
1.4.12 |
Odstępy między znakami - W treściach tworzonych za pomocą języków znaczników, umożliwiających ustawienie poniższych właściwości stylu , nie następuje utrata żadnych treści lub funkcjonalności, gdy tekst ustawiony zostanie tak, aby uwzględniał wszystkie poniższe parametry oraz gdy wprowadzone zostaną zmiany w jakiejkolwiek innej właściwości stylu |
AA |
1.4.13 |
Treść pojawiająca się po najechaniu kursorem lub uzyskaniu fokusu - Gdy jakaś treść staje się widoczna po otrzymaniu kursora lub fokusu klawiatury, a po ich usunięciu znika: Odrzucenie; Wskazywane; Trwałe |
AA |
2.2.2 |
Wstrzymywanie, zatrzymywanie, ukrywanie - Gdy treść się porusza, migocze, przesuwa lub jest automatycznie aktualizowana, istnieje mechanizm który może zatrzymać animacje tej treści |
A |
2.3.1 |
Trzy błyski lub poniżej progu - Strony internetowe nie zawierają w swojej treści niczego, co błyska częściej niż trzy razy w ciągu jednej sekundy, lub też błysk nie przekracza wartości granicznych dla błysków ogólnych i czerwonych. |
A |
2.4.4 |
Cel łącza (w kontekście) - Cel każdego łącza można określić na podstawie samego tekstu łącza lub tekstu łącza wraz z programowo określonym kontekstem łącza, poza tymi przypadkami, kiedy cel łącza i tak byłby niejednoznaczny dla użytkowników. |
A |
2.4.5 |
Wiele sposobów - Istnieje więcej niż jeden sposób umożliwiający zlokalizowanie strony internetowej w zestawie stron internetowych, z wyjątkiem sytuacji, kiedy dana strona jest wynikiem jakiejś procedury lub jednym z jej etapów. |
AA |
2.4.6 |
Nagłówki i etykiety - Nagłówki i etykiety opisują temat lub cel treści. |
AA |
2.4.7 |
Widoczny fokus - Każdy interfejs posiadający możliwość obsługi przy pomocy klawiatury ma tryb obsługi, w którym fokus klawiatury jest stale widoczny. |
AA |
2.5.3 |
Etykieta w nazwie - W przypadku komponentów interfejsu użytkownika z etykietami zawierającymi tekst lub obrazy tekstu, nazwa zawiera tekst, który jest prezentowany wizualnie. |
A |
2.5.5 |
Rozmiar celu - Rozmiar celu dla wejścia wskaźnika wynosi co najmniej 44 na 44 piksele CSS |
AA |
3.2.1 |
Po uzyskaniu fokusu - Przyjęcie fokusu przez dowolny komponent interfejsu użytkownika nie powoduje nieoczekiwanej zmiany kontekstu |
A |
3.2.3 |
Spójna nawigacja - Mechanizmy nawigacji, które powtarzają się na wielu stronach internetowych w ramach jednego zestawu stron internetowych , występują w tej samej względnej kolejności za każdym razem, gdy są powtarzane, chyba że zmiana jest inicjowana przez użytkownika. |
AA |
3.2.4 |
Spójna identyfikacja - Komponenty, które mają tę samą funkcjonalność w ramach jednego zestawu stron internetowych, są w taki sam sposób zidentyfikowane |
AA |
3.3.1 |
Identyfikacja błędu - Jeśli automatycznie zostanie wykryty błąd wprowadzania danych, system wskazuje błędny element, a użytkownik otrzymuje opis błędu w postaci tekstu. |
A |
3.3.2 |
Etykiety lub instrukcje - Gdy w treści wymagane jest wprowadzenie danych przez użytkownika, zapewnione są etykiety lub instrukcje. |
A |
Wprowadzone rozwiązania pozwalają skorzystać z następujących technologii asystujących:
- obsługa klawiaturą,
- obsługa czytnikiem ekranu (TalkBack w wersji Android, VoiceOver w wersji iOS).
Bank Spółdzielczy w Zwoleniu, we współpracy z Softnet sp. z o.o., oferuje aplikację webową eBankNet, która umożliwia m.in. logowanie do konta, przeglądanie historii transakcji, wykonywanie przelewów krajowych, zakładanie lokat, zarządzanie zleceniami stałymi oraz zmianę danych profilowych, limitów bankowości internetowej i ustawień bezpieczeństwa. Do korzystania z usługi wymagane jest posiadanie urządzenia z dostępem do Internetu oraz aktualnej przeglądarki internetowej (np. Chrome, Firefox, Safari, Edge). Do wykonania operacji finansowych konieczne jest zalogowanie, uwierzytelnienie i autoryzacja za pomocą kodów SMS lub aplikacji mobilnej.
Interfejs aplikacji wymaga umiejętności nawigowania po dynamicznych widokach i formularzach, w tym umiejętności poruszania się po nagłówkach, tabelach, menu i przyciskach.
Spełnianie wymagań dostępności przez usługę eBankNet (web)
Obsługa aplikacji eBankNet (web) możliwa jest przy użyciu myszy i klawiatury, jak również z wykorzystaniem technologii asystujących (np. czytniki ekranu). W aplikacji zastosowano częściowo język o charakterze specjalistycznym, przy czym część komunikatów zostało sformułowanych w sposób zrozumiały i przystępny dla użytkownika. Część informacji tekstowych i opisów nagłówków odczytywana jest poprawnie przez czytniki ekranu.
Na podstawie przeprowadzonego audytu dostępności cyfrowej przeprowadzonego w dniach 12.05–05.06.2025 r. stwierdzono, że aplikacja eBankNet (web) w obecnej formie nie w pełni spełnia wymagania dostępności określone w ustawie z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze. W szczególności wyzwania dotyczą dostępności procesów logowania, zatwierdzania operacji oraz realizacji przelewów dla osób korzystających z czytników ekranu lub nawigacji klawiaturowej. Audyt przeprowadzono zgodnie z wytycznymi WCAG 2.2 na poziomie AA oraz przy udziale testera z niepełnosprawnością wzroku, przy użyciu czytnika ekranu VoiceOver na systemie macOS.
Dostępność architektoniczna
Deklarację dostępności architektonicznej sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez Bank Spółdzielczy w Zwoleniu. Data sporządzenia deklaracji: 27.06.2025 roku.
Informacje dotyczące dostępności architektonicznej poszczególnych placówek oraz urządzeń bankomatowych i wpłatomatowych znajdują się na końcu niniejszej strony.
Bank planuje wprowadzenie jednolitych oznaczeń dostępności w swoich placówkach, aby ułatwić osobom ze szczególnymi potrzebami identyfikację budynków dostosowanych do ich potrzeb. W ramach planowanych działań przewiduje się oznaczenie placówek następującymi symbolami:
- Człowiek na wózku - miejsce w pełni dostępne architektonicznie; osoba poruszająca się na wózku może samodzielnie korzystać z przestrzeni i usług.
- Człowiek na wózku z asystentem - miejsce dostępne z utrudnieniami; w niektórych przypadkach konieczna jest pomoc asystenta lub pracownika placówki.
- Pies przewodnik - placówka umożliwia wejście z psem asystującym i zapewnia obsługę zgodną z przepisami.
Oznaczenia będą umieszczane przy wejściach do budynków oraz na stronie internetowej odpowiednio w sekcji Kontakt w zakładce: dane teleadresowe naszych placówek oraz zakładce: adresy naszych bankomatów.
We wszystkich placówkach Banku istnieje możliwość obsługi osoby z niepełnosprawnością ruchową:
- przez pracownika / dwóch pracowników Banku przed lokalem danej placówki,
- przez dwóch pracowników Banku w miejscu przebywania osoby z potrzebami, po uprzednim telefonicznym zgłoszeniu zamiaru korzystania z usługi.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Deklarację dostępności informacyjno-komunikacyjnej sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez Bank Spółdzielczy w Zwoleniu. Data sporządzenia deklaracji: 27.06.2025 roku.
Bank Spółdzielczy w Zwoleniu stara się udzielać informacji w sposób zrozumiały. Ma to na celu zapewnienie równego dostępu do usług dla wszystkich klientów Banku, niezależnie od ich potrzeb.
Bank świadczy usługi infolinii 24/7 w oparciu o zrzeszeniową infolinię dostępną pod nr telefonu: +48 800 888 888 lub +48 61 647 28 46 (z zagranicy; opłata wg taryfy operatora) w ramach której klient może uzyskiwać ogólne informacje o produktach oferowanych przez banki zrzeszenia SGB, wykonać czynności związane z aktywacją lub zastrzeżeniem karty, wykonać czynności związane z aktywacją lub blokadą aplikacji mobilnej SGB Mobile. Dodatkowo można kontaktować się z Centralą Banku pod numerem telefonu: +48 (48) 676 2496 w godzinach 7:30-15:30.
Stosowane przez Bank dokumenty zostały sporządzone w formie dostępnej, zgodnie z art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze (Dz. U. poz. 731), czyli:
- za pomocą więcej niż jednego kanału sensorycznego,
- w sposób zapewniający ich zrozumiałość,
- w formatach tekstowych umożliwiających wykorzystanie ich w alternatywnej i wspomagającej komunikacji, które mogą być przedstawiane za pomocą więcej niż jednego kanału sensorycznego,
- za pomocą czcionki o odpowiednim rozmiarze i kroju oraz z zastosowaniem wystarczającego kontrastu i odstępów między literami, wierszami i akapitami,
- z alternatywną prezentacją treści nietekstowych;
Zarówno w dokumentach informacyjnych, jak i wszelkich innych treściach, posługujemy się standardem prostego języka.
Klient ma prawo otrzymać ogólne warunki umów oraz regulaminy, jak również inne informacje (takie jak na przykład stosowane stawki oprocentowania, stosowane stawki prowizji czy też stosowane kursy walutowe) w formach takich jak: nagranie audio, nagranie wizualne treści w polskim języku migowym, wydruk w alfabecie Braille'a lub wydruk z wielkością czcionki wygodną do czytania, w terminie 7 dni od zgłoszenia takiej potrzeby. Dokumenty te udostępnione zostaną odpowiednio w formach dostępnych dla osób ze szczególnymi potrzebami w sposób wskazany w zgłoszeniu.