Treść strony
Jeżeli posiadasz zastrzeżenia do działalności Banku Spółdzielczego w Zwoleniu [dalej: my] lub do zachowania jego pracowników, albo chcesz wskazać jaki obszar funkcjonowania Banku wymaga poprawy, masz prawo złożyć skargę lub wniosek.
Forma i miejsce złożenia skargi lub wniosku
Skargę lub wniosek możesz złożyć:
1) w dowolnej placówce banku (pisemnie lub ustnie do protokołu),
2) telefonicznie w formie ustnej na numer telefonu dowolnej placówki banku,
3) listownie na adres dowolnej placówki banku, albo na adres do doręczeń elektronicznych: AE:PL-49004-70506-FJJVJ-17
4) wysyłając e-mail na adres: bank@bs-zwolen.com.pl.
Adresy i numery telefonów placówek banku znajdziesz na naszej stronie internetowej www.bszwolen.pl.
Dane zawarte w skardze lub wniosku
W pisemnej skardze lub wniosku umieść:
a) swoje imię i nazwisko lub nazwę,
b) swój adres korespondencyjny, adres e-mail lub numer telefonu,
c) informację, jak możemy się z Tobą skontaktować,
d) informację, jakiego obszaru działalności Banku dotyczy skarga lub wniosek,
e) oczekiwany przez Ciebie stan po rozpatrzeniu skargi lub wniosku.
Jeżeli skarga lub wniosek nie zawiera Twojego imienia i nazwiska (nazwy) oraz Twojego adresu, to pozostawimy je bez rozpatrzenia.
Jeżeli z treści Twojej skargi lub wniosku nie będziemy mogli ustalić ich przedmiotu, to skontaktujemy się z Tobą w celu uzupełnienia brakujących informacji.
Terminy rozpatrzenia skargi lub wniosku
Odpowiemy na skargę lub wniosek w ciągu 30 dni kalendarzowych od daty ich otrzymania.
W szczególnie skomplikowanych przypadkach, gdy nie możemy rozpatrzyć skargi lub wniosku i odpowiedzieć na nie w ciągu 30 dni kalendarzowych, wydłużymy ten czas do 60 dni kalendarzowych.
Jednocześnie:
1) wyjaśnimy przyczynę opóźnienia;
2) podamy Ci przewidywany termin odpowiedzi na skargę lub wniosek, który nie może być dłuższy niż 60 dni kalendarzowych.
Powyższą informację przekażemy Ci pisemnie lub e-mailem (jeżeli wskażesz, że odpowiedź na skargę lub wniosek chcesz otrzymać na e-mail).
Odpowiedź na skargę lub wniosek
Odpowiedź na skargę lub wniosek zawiera:
1) informację o wyniku rozpatrzenia skargi lub wniosku;\
2) imię i nazwisko osoby upoważnionej do udzielenia odpowiedzi ze wskazaniem stanowiska służbowego;
Jeśli nie uwzględnimy Twojej skargi lub wniosku – to w odpowiedzi zamieścimy uzasadnienie faktyczne i prawne.
Na skargę lub wniosek odpowiemy:
1) na piśmie;
2) przy użyciu czcionki Arial 11 pkt, (na Twoje żądanie użyjemy innej lub większej czcionki).
Na skargę lub wniosek odpowiemy listem poleconym na adres wskazany w skardze lub wniosku lub na adres do doręczeń elektronicznych, albo na e-mail (jeżeli wskażesz, że odpowiedź na skargę lub wniosek chcesz otrzymać na e-mail) w formie zabezpieczonego hasłem pliku pdf. Hasło do odczytania odpowiedzi wyślemy Ci na numer telefonu, który podasz nam w pisemnej skardze lub wniosku.
Jeśli nie zgodzisz się z wynikiem rozpatrzonej przez nas skargi, możesz:
1) odwołać się do Prezesa Zarządu Banku Spółdzielczego w Zwoleniu, a w przypadku złożenia skargi na działalność Zarządu, do Rady Nadzorczej Banku,
2) wystąpić z powództwem do właściwego miejscowo sądu powszechnego wskazując Bank jako pozwanego.
Jeśli nie zgodzisz się z wynikiem rozpatrzonego przez nas wniosku, możesz odwołać się do Prezesa Zarządu Banku Spółdzielczego w Zwoleniu lub do Rady Nadzorczej Banku.
W Banku funkcjonuje dedykowane stanowisko do spraw skarg i wniosków, które znajduje się w Biurze Zarządu w Centrali Banku na I piętrze budynku (Aleja Jana Pawła II 25, 26-700 Zwoleń, tel.: 48 676-24-96, adres e-mail: bank@bs-zwolen.com.pl, adres do doręczeń elektronicznych: AE:PL-49004-70506-FJJVJ-17).